Роз’яснення чинного законодавства щодо реєстрації як безробітніх внутрішньо переміщених осіб без окремих документів
Під час воєнного стану особи, які перемістилися з території адміністративно-територіальних одиниць, на яких проводяться бойові дії, можуть реєструватись в центрі зайнятості з певними особливостями, які передбачені для внутрішньо переміщених осіб (за умови отримання такого статусу).
У разі відсутності у таких осіб окремих документів (наприклад, трудової книжки) чи відсутності запису в трудовій книжці про звільнення з роботи (за умови, що особа не виконує роботу дистанційно чи іншим чином) законодавство дозволяє здійснювати реєстрацію таких осіб як безробітних. Правові підстави для цього визначені в частині 4 статті 7 Закону України “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб”. Зокрема, визначена процедура подання заяви про звільнення з роботи (у разі неможливості продовження роботи).
Внутрішньо переміщена особа, яка не звільнилася з роботи (не припинила інший вид зайнятості), у разі неможливості продовження роботи (іншого виду зайнятості) за попереднім місцем проживання для набуття статусу безробітного та отримання допомоги по безробіттю та соціальних послуг за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням на випадок безробіття може припинити трудові відносини, надавши нотаріально посвідчену письмову заяву про припинення працівником трудових відносин з підтвердженням того, що ця заява таким громадянином надіслана роботодавцю рекомендованим листом (з описом вкладеної до нього такої заяви). У разі припинення приймання поштових відправлень на/з території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення у зв’язку з обставинами, визначеними у статті 1 Закону України “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб”, така заява подається до центру зайнятості за місцем перебування внутрішньо переміщеної особи.
За додатковою інформацією звертайтесь до Тальнівської районної філії Черкаського обласного центру зайнятості за тел.: (04731)3-04-79.